Met deze kracht wordt je gewoon geboren, maakt niet uit welke kracht je ouders hebben. De 7 oude wijzen hebben hiervoor gezorgd. Zo is er geen enkel persoon die een zeldzamere kracht heeft, waardoor er geen enkele kracht kan afsterven
Level 0 en 1:
De basis van Metaalsturen: Nu kan je allen nog de basis. Metaal buigen, magnetische kracht en scherpe stukken afvuren. Het meeste metaal kan je niet verder buigen dan in een bocht, je kan niet meer metaal aantrekken binnen een straal van 20 meter en je kan niet verder schieten met ijzer dan 10 meter. Dit is dus de basis. Maar hé, alles wat ooit groot wordt, moet eerst bij de basis beginnen.
Level 2:
Beknelling van schoonheid: Sierraden kunnen soms best gevaarlijk zijn, dat word nu ook maar weer bewezen. Mooi of niet, het is toch maar beter geen sierraden meer te dragen die je de kop kunnen kosten door deze aanval. Door je hand langzaam en voorzichtig dicht te knijpen tot een vuist, knijpt het metaal wat je tegenstander draagt ook samen, dus van ringen tot kettingen. En als je tegenstander geen sierraden draagt, kan je altijd het sierraad van iemand anders “lenen” en om de hals van je tegenstander laten vliegen.
Level 3:
Ketens van gevangenheid: Van elk metaal dat op het moment aanwezig is, maak je stevige en dikke ketens. Dit doe je door middel van alle metaal soorten, goud, koper, ijzer, noem maar op, te verbuigen en weer opnieuw in elkaar te laten zetten. De ketens grijpen de tegenstander stevig vast, waardoor het moeilijk wordt om nog te bewegen en het gevecht een stuk makkelijker zal worden.
xLevel 4:
Vloek uit de onderwereld: Vanuit de diepste gronden schieten metaal soorten uit de grond, vlak boven de voeten van je tegenstander. De stukken metaal hebben scherpe punten en als ze boven zijn, grijpen ze zich meteen vast aan de benen van je tegenstander, dood middel van de scherpe punt in zijn benen te steken, diep in het vlees. Dit maakt het moeilijk voor je tegenstander om te bewegen, door de pijn en omdat hij/zij vast zit. Het is dan aan jou zelf wat je ermee wilt doen, laat je hem door het metaal hoog door de lucht reizen en dan te pletter vallen, of trek je hem liever de grond in?
xLevel 5:
Giftig ijzer: Iedereen weet dat ijzers goed voor je zijn, maar, is dat nou altijd wel zo? Het antwoord is Nee. In ijzer kan een bepaalde stof zitten, die zeer giftig is als hij in de bloedbaan terecht komt. Hiervoor is natuurlijk een tegengif, maar dat heb je niet zo 1 2 3 bij de hand. Deze stof kan jij alleen uit het ijzer halen en als je dat voor elkaar gekregen hebt, moet je het in een scherpe vorm buigen, zodat het makkelijk in de huid van je tegenstander kan snijden. Dan zal de stof in de bloedbaan verzeilt raken en heeft je tegenstander nog maar 1 uur om het tegengif op te duiken. Het tegengif is het fijngemalen poeder van een maan lelie, die maar op 1 blok groeien in heel Azzulacta en alleen bloeien met volle maan.
xLevel 6:
De sarcofaag: Metaal soorten zullen uit de grond schieten, als wortels. De stukken metaal zullen zich snel samen voegen en buigen zich tot een bepaalde vorm, een sarcofaag zonder de deksel erop. De deksel gaat pas erop, als de tegenstander in de sarcofaag zit. Dan, als de tegenstander erin zit en de deksel er eenmaal op zit, zal de tegenstander nooit meer een straaltje daglicht kunnen zien.
Level 7:
Steken van wraak: Op jouw commando, zal elk metaal soort van waar dan ook (Uit de grond, in het gebied om je heen etc.)zich verbuigen en ketens vormen. Ze zullen je tegenstander stevig vast grijpen bij handen en voeten. Dan word er flink aan de tegenstander getrokken, zodat hij/zij strak hangt. Dan komt de ware marteling. De scherpe punten zo scherp als steken wel 100 keer langzaam door de tegenstander heen. Jij zelf bepaald wanneer er een einde zal komen aan deze marteling en daarbij ook het leven van je tegenstander.