Beyond Fantasy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


This World goes Beyond Fantasy and Magic
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Tent van Maliah Stealnail

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Maliah Stealnail
Draken meesteres
Maliah Stealnail


Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 04-10-09

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedi nov 24, 2009 10:14 pm

Maliah Stealnail woont in een tent, vlak naast de tempel van de lucht draak. Ze woont niet in een huis, omdat ze niet zo erg houd van leven waar muren om haar heen staan. Dan voelt ze zich gevangen en beknelt.
De tent is niet heel groot, tenminste, dat lijkt zo aan de buitenkant, maar van binnen is hij best ruim en leefbaar. Buiten aan de tent hangen vooral dromen vangers en windvangers, waardoor er altijd wel geluid is rond de tent. Er hangt altijd een gezellige sfeer en veel strijders komen er als ze vragen hebben, of iets willen mededelen.

Personen: Niet teveel opeens, ze kan heus wel een paar personen tegelijk helpen, maar geen hele groep
Regels: Alleen als je hier echt wat te zoeken hebt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beyondfantasy.actieforum.com
Resi
Rising Hero
Resi


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 11-10-09
Woonplaats : Onder de bank

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedi nov 24, 2009 10:20 pm

Resi had er niet lang over na moeten denken, hij deed het maar meteen. De pijnlijke woorden, hij kon het niet langer ontkennen. Maliah had er natuurlijk al over gehoord, James Torn was een bekende man. Berucht en bekend. Het vage geluid van de windvangers was te horen, geklingel van wat ijzertjes. Hij "tikte" even kort op het tentdoek, 'mevrouw?' zijn stem klonk hees. Hij voelde zich vreselijk, maar ook dapper. Hij zag zijn fouten onder ogen, nu. Niks anders. Hij was bang naar Maliah's reactie, zeker vol onbegrip. Ze zou het wel niet begrijpen. Hij zou het niet uit kunnen leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maliah Stealnail
Draken meesteres
Maliah Stealnail


Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 04-10-09

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedi nov 24, 2009 10:29 pm

Maliah duwde de tentdoek die diende als in-en uit- gang weg en kwam zo naar buiten toe. 'Resi, wat kan ik voor je betekenen?' zei ze met een vriendelijke en open glimlach.
Op het moment was het niet al te druk, dus kon ze wel even wat tijd voor hem vrijmaken. Dat was immers haar taak, tijd steken in haar jonge strijders. En dat deed ze met plezier. Ze kon elke dag zien dat ze groeide, lichamelijk en geestelijk.
Maar, aan Resi was iets vreemds, dat zag ze meteen al aan de vreemde blik in zijn ogen. 'Is er iets mis?' zei ze alsof ze het eigenlijk al wist. Best vreemd eigenlijk, hij had nog nauwelijks wat gezegd en ze wist meteen al dat er iets mis was. Noem het mensenkennis.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beyondfantasy.actieforum.com
Resi
Rising Hero
Resi


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 11-10-09
Woonplaats : Onder de bank

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedi nov 24, 2009 10:37 pm

'Ik heb James Torn vermoord,' de woorden liepen uit zijn mond als water, snel achterelkaar. Het was eruit, meteen. Er was geen weg meer terug, het was er uit. Geen om wegen meer, gewoon meteen. 'Vermoord mij voordat ik meer mensen dood..,' Resi's onderlip trilden, zijn ogen stonden weer angstig en vol paniek. Hij kon niet liegen, hij kon Maliah niet zo lief aan hem zien lachen, hij moest de waarheid vertellen. Nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maliah Stealnail
Draken meesteres
Maliah Stealnail


Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 04-10-09

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedi nov 24, 2009 10:41 pm

Maliah sloeg haar armen over elkaar. 'Vermoorden, jou? Hoor je wel wat je zegt? Je hebt iemand vermoord, dat is een slechte zaak inderdaad, maar je gooit je leven bijna letterlijk weg. Verwacht je van me dat ik dat zomaar blindelings doe?' sprak ze kalm en best neutraal.
Resi was de jonge precies zoals ze hem had ingeschat de eerste dag dat hij hier was. Hij offerde zichzelf op, voor andere. Een goede eigenschap en zeldzaam, vooral in deze tijd, dus moest je er zuinig op zijn. Maar, mensen wisten vaak ook niet wanneer ze hun grenzen moesten kennen. Ze dachten niet vaak genoeg aan zichzelf. Dat was een groot probleem en dat werd ook vaak het einde van zulke types. Dat wilde ze Resi besparen. Hij verdiende beter dan dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beyondfantasy.actieforum.com
Resi
Rising Hero
Resi


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 11-10-09
Woonplaats : Onder de bank

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedi nov 24, 2009 10:51 pm

Resi begon te huilen, hij had nog nooit zoveel gehuild als de laatste tijd. 'J-Ja.., ik had het nooit mogen doen.., maar Kyryé kwam.., en toen..,' Resi kwam niet uit zijn woorden. Hij probeerde zich te hervatten, maar het lukte niet echt. 'Ik wil niemand de indruk geven dat ik mijn leven weg gooi, zoiets zou ik nooit doen, ik ben trots op mijn leven, ik wil een voorbeeld zijn voor mensen maar-' Resi zweeg. En staarde naar zijn voeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maliah Stealnail
Draken meesteres
Maliah Stealnail


Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 04-10-09

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedi nov 24, 2009 11:07 pm

Maliah keek verbaasd en geïnteresseerd op toen de naam Kyryé viel. 'Je hebt met Kyryé gesproken... Je hebt met Kyryé gesproken?' herhaalde ze nogmaals, maar nu was het een vraag en geen bevestiging voor haar zelf.
'Wat is er dan gebeurt? Resi, ik MOET alles weten, dit kan in je voordeel werken in verband met je straf. Houd niks achter, wees wijs. Misschien is er een oplossing hiervoor,' zei ze nu lichtelijk opgewonden. Als ze een oplossing konden vinden voor Resi, zat er dus een zwakke plek bij Kyryé haar vloek en zwakke plekke betekende nieuwe mogelijkheden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beyondfantasy.actieforum.com
Resi
Rising Hero
Resi


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 11-10-09
Woonplaats : Onder de bank

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimewo nov 25, 2009 2:52 pm

Resi was lichtelijk in shock door Maliah's plotselinge gekakel, 'nou..,' Resi schraapte zijn keel, meer om tijd te rekken dan om zijn keel te schrapen, hij bedacht hoe hij dit ging brengen. Zou hij het vertellen? Kreeg hij straf? Wat voor'n straf? 'Ik was aan het drinken naast de herberg, op dat moment kwam Kyryé aan "zweven" ze vroeg of ik Resi Shadoe was, ik had een grote mond naar haar toe, gewoon een grote mond. Ik sprak mijn waarheid, maar ze vertelde me dat ik niet naar de sterren moest luisteren, en dat ik blind was voor de andere kant van de verhalen over het duister, dat ik alleen maar geloofde wat U zei, en dat ik dwaas was, toen gooide ze een soort vuur naar mijn ogen toe, met de woorden dat ik dan de duistere kant van de wereld zou ervaren.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Maliah Stealnail
Draken meesteres
Maliah Stealnail


Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 04-10-09

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimewo nov 25, 2009 8:50 pm

Maliah pakte haastig Resi bij zijn kin vast, hief zijn hoofd wat meer omhoog, zodat het licht wat anders op zijn ogen zou vallen. Ze zag inderdaad een vreemd en anders licht in zijn ogen flikkeren. Alsof er iets door probeerde te breken, maar dat lukte niet.
'Ze heeft je vervloekt... Ik weet niet precies welke vloek het is, maar het zal volgens mij na verloop van tijd langzaam wegtrekken. Wanneer weet ik niet, dat zal ik moeten onderzoeken,' zei ze kalm en geruststellend.
Eerst moest Resi wat kalmer worden, dan pas kon het beter met hem gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beyondfantasy.actieforum.com
Resi
Rising Hero
Resi


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 11-10-09
Woonplaats : Onder de bank

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimewo nov 25, 2009 8:56 pm

'Er is helemaal niks met mij aan de hand?!' riep Resi een beetje gekwetst, hij voelde zich opeens vies. Hij was "vervloekt", 'wat houd dat in.., k-krijg ik straf voor wat ik heb gedaan..?' Resi durfde Maliah niet echt in de ogen te kijken. Zijn onderlip trilde, hij was opeens weer bang. Niet voor zijn straf, maar wat mensen wel niet van hem moesten denken. Hij had iemand gedood en droeg een "vloek" bij zich.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maliah Stealnail
Draken meesteres
Maliah Stealnail


Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 04-10-09

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimewo nov 25, 2009 9:54 pm

Maliah zuchtte en deed haar mond open om wat te zeggen, maar werd in de rede gevallen door een ander persoon. 'Maliah, waar hebben jullie het over? Straf? Waarvoor?' Aaiko kwam aanvliegen en keek vragend en nieuwsgierig naar de twee.
Maliah keek verschrikt van Aaiko naar Resi. Was het een goed idee het te zeggen? Aaiko was altijd zo fel als het ging om regels en justitie. Als ze erover zou horen, zou Resi volgens haar idee dan moeten sterven?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beyondfantasy.actieforum.com
Resi
Rising Hero
Resi


Aantal berichten : 520
Registratiedatum : 11-10-09
Woonplaats : Onder de bank

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimedo nov 26, 2009 6:47 pm

Resi staarde Aaiko bang aan, hij haten haar. Misschien was haat een groot woord, maar Aaiko had er wel voor gezorgd dat Yuriko bijna opgehangen werd, ze zou nog niet eens met haar ogen knipperen als iemand opgehangen werd omdat dat een goede daad blijkt te zijn. Misschien was Aaiko netzoals hij is, maar daar wou hij niet aan toegeven. Hij zou nooit iemand vermoorden! Of.., wacht. Dat had hij al gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maliah Stealnail
Draken meesteres
Maliah Stealnail


Aantal berichten : 120
Registratiedatum : 04-10-09

De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitimema nov 30, 2009 12:32 am

'Aaiko! Wat brengt jou hier? Ik ben in gesprek met een strijder van me, vind je het erg? Het is een nogal persoonlijk gesprek, dus ga alsjeblieft even weg, ja?' zei Maliah vluchtig en haastig. Het was niet de bedoeling dat Resi zou sterven, dus mocht Aaiko absoluut niet weten wat er gaande was. Dan was hij zeker verloren. En of er nu weer zo een helden daad zou zijn als bij Yuriko, was nogal stug.
'Maliah, er is iets ergs, ik zie het in je ogen,' zei Aaiko nu wat serieuzer en keek daarna naar Resi. 'Goed jochie, wat is er aan de hand?'
Terug naar boven Ga naar beneden
http://beyondfantasy.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





De Tent van Maliah Stealnail Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Tent van Maliah Stealnail   De Tent van Maliah Stealnail Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Tent van Maliah Stealnail
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het verleden van Maliah Stealnail

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Beyond Fantasy :: Het RPG :: Het Westen-
Ga naar: